Wstawiła zdjęcie z umierającym synem i podpisała "On popełnił błąd"

Zrobiła sobie zdjęcie z umierającym synem. Choć przeżywała wielki ból, który rozdzierał jej serce, zrobiła to po to, by przestrzec każdego rodzica , młodzież i wszystkich, którzy znajdą się w takiej sytuacji, jak jej syn. „On popełnił błąd” – napisała zrozpaczona matka.

1. Fotografia przepełniona bólem matki

Pełna bólu leży razem ze swoim umierającym synem. W tym momencie mówi mu jak bardzo jest z niego dumna – mówi to tuż przed jego odejściem. Kobieta udostępniła to zdjęcie po to, by ostrzec innych. Pragnie, by nie popełnili oni takiego błędu jaki popełnił jej syn.

Miesiąc temu do domu Sherii Kent, który mieści się w Kanadzie zadzwonił dzwonek. Ludzie, którzy ją odwiedzili mieli dla niej przerażającą wiadomość.

Zobacz film: "Coraz więcej dzieci pod wpływem środków nasennych"

- Pani syn leży w szpitalu z powodu przedawkowania. Jest pod respiratorem. Wszystko może się wydarzyć.

Sherri Kent
Sherri Kent (Facebook)

- Mój syn nie był uzależniony. On popełnił błąd, który odebrał mu życie – napisała matka na swoim profilu pod zdjęciem - W każdym mieście Kanady panuje wielka "narkotykowa epidemia", z powodu której dziennie umiera tam 5-7 osób.

Według słów matki, człowiek który podał jej synowi narkotyk, bał się sprawdzić co dzieje z Michaelem i zostawił go przez dwadzieścia minut samego, skazując go tym sposobem na śmierć. Gdy właściciel lokalu, w którym byli przyszedł, zobaczyć co się stało, okazało się, że chłopak ma już sine usta, a jeo serce się zatrzymało.

- To jest poza kontrolą i nie ma sposobu, aby chronić nasze dzieci inaczej, niż ostrzec o niebezpieczeństwach związanych z używaniem tych wszystkich związków. Fentanyl – to zabójca numer jeden, wśród innych narkotyków dostępnych w Kanadzie. Ostrzeżcie proszę swoją rodzinę, ostrzeżcie swoich przyjaciół, żeby zapobiec kolejnej tragedii – apeluje matka.

Sherri Kent
Sherri Kent (Facebook)

ZOBACZ TAKŻE:

2. Co to jest fentanyl?

Fentanyl to silnie działający syntetyczny lek przeciwbólowy z grupy opioidów. Działa ok. 100 razy silniej niż morfina. Fentanyl jest często stosowany przez anestezjologów jako dodatek do narkozy, ponieważ krótko działa i jest w miarę ”bezpieczny”. Oczywiście bezpieczny w warunkach szpitalnych, gdy nad człowiekiem czuwają specjaliści oraz w pobliżu jest odpowiedni sprzęt do ratowania życia.

Fentanyl stał się bardzo groźnym narkotykiem z uwagi na łatwą możliwość śmiertelnego przedawkowania. Fentanyl można zdobyć tylko przez nielegalne kupno plastra z jego zawartością. Związek wchodzi także w bardzo niebezpieczne interakcje z innymi lekami, np. powoduje paraliż oddychania.

ZOBACZ TAKŻE:

3. Problem narkotykowy w Polsce

W 2007 r. w Polsce 16 proc. badanej młodzieży, w wieku 15-16 lat, deklarowało chociaż jednorazowy kontakt z marihuaną i haszyszem. 4 proc. zadeklarowało kontakt z amfetaminą.

W samej Małopolsce według danych z raportu Małopolskiego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2014-2020, żyje ponad 4,6 tys. osób uzależnionych od narkotyków. Najbardziej na takie uzależnienie narażona jest młodzież w wieku emocjonalnego dojrzewania, czyli pomiędzy 14-20 rokiem życia.

Warto porozmawiać z dziećmi o narkotykach i szkodach, jakie potrafią wyrządzić w życiu człowieka. Trzeba zadbać o to, żeby nasza córka lub syn nigdy po nie nie sięgneli. Warto zachować w sercu to dramatyczne zdjęcie Sherii Kent i słowa: „On popełnił błąd”, aby robić wszystko, co możliwe, by inni młodzi ludzie go nie powtórzyli.

- Straciłam mojego syna. Chcę by inni rodzice wiedzieli o tej tragedii i byli czujni. To może się zdarzyć każdemu.

Bądźmy czujni!

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza