Spuchnięte nogi w ciąży cz. 2/2

Uczucie, że pojawiła się opuchlizna na stopach w czasie ciąży, to nie tylko dyskomfort. Wiele kobiet nie mieści się w swoje dotychczasowe buty. Dobrze jest zainwestować więc w nieuciskające, miękkie, wygodne i niskie buty. Dodatkowe obciążanie uciskającymi butami lub wysokimi szpilkami na pewno nie wpłynie korzystnie na kondycję stóp i całych nóg. Bardzo ważne są także dobrze dobrane skarpetki, tak, aby nie uciskały nogi w żadnym miejscu.

Aby pozbyć się nieprzyjemnego wrażenia napuchnięcia, trzeba pamiętać o odpowiedniej ilości wody dziennie. Kobieta w ciąży potrzebuje co najmniej dwóch litrów wody na dzień. Woda pomoże wypłukać niepotrzebne produkty przemiany materii, które mogą powodować puchnięcie. Puchnięcie nóg w czasie ciąży może się wiązać także z dietą, a konkretnie z zawartością soli w diecie. Problemy mogą się pojawić zarówno przy nadmiarze soli, jak i jej niedoborze. Starajmy się znaleźć złoty środek.

Zobacz film: "Czego unikać w ciąży?"

Aktywność fizyczna w wodzie, oprócz tego, że wpływa korzystnie na kondycję i samopoczucie kobiety w ciąży, może także zniwelować opuchnięte kostki i stopy. Pomaga także zwykłe rozciąganie nóg, szczególnie w kostkach, czyli tam, gdzie najczęściej pojawia się opuchlizna.

Strona 2/2

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
    Podoba Ci się ten artykuł? Chcesz więcej? Polub
    i bądź na bieżąco!