Reklamy wprowadzające dzieci w błąd zachęcają je do zakupu niezdrowych produktów (WIDEO)
Kolorowe produkty dla dzieci
Według badań Instytutu Żywności i Żywienia co piąty uczeń szkoły podstawowej i gimnazjum cierpi na otyłość. W jej zwalczaniu z pewnością nie pomagają reklamy kierowane do najmłodszych. Dzieci bardzo podatne na przekaz telewizyjny ufają, że to, co jest pokazywane w materiałach promujących poszczególne podukty, jest prawdą. Informacja o witaminach w cukierku czy idealnym na śniadanie kremie czekoladowym z orzechami zachęci malucha do wyboru właśnie tego pokarmu. Jeśli nie uda mu się namówić rodzica, kupi go samo np. za kieszonkowe. Eksperci zachęcają rodziców do samodzielnego przygotowywania przekąsek w domu, tłumacząc, że hermetycznie zapakowany rogal czy baton nie zastąpi pełnowartościowego posiłku.