Recenzja "Nadzwyczajni Studio projektowe: Budynki" od Rebel

Architektura zaczyna interesować Twoje dziecko? Lubi ono rysować, projektować, fantazjować, a ty nie wiesz, jak rozwinąć jego umiejętności i zachęcić do rozwoju w tym temacie? A może po prostu szukasz czegoś nowego i wyjątkowego dla swojego dziecka, by miało ciekawe i rozwijające zajęcie? „Nadzwyczajni Studio Projektowe: Budynki” – nowość od Wydawnictwa Rebel – jest więc dla ciebie i twojego dziecka idealnym pomysłem.

Nadzwyczajni Studio Projektowe

Projektuj wynalazki dla nadzwyczajnych postaci i rozwijaj swoją wyobraźnię i kreatywność.

Zabawa polega na zaprojektowaniu specjalnego pomieszczenia dla jednej z postaci – i tyle! Mamy tu jednak kilka udogodnień, a przede wszystkim fantastyczny panel projektowy! Z czego składa się cały pakiet? Po pierwsze - plastikowy, zielony panel projektowy, łatwy do otwarcia i ze specjalnymi przegródkami na karty oraz pisak. Wszystko jest idealnie dopasowane i estetyczne, wyglądem przypomina trochę tablet :-), więc spokojnie zmieści się np. do plecaka, gdy wybierzemy się w podróż. Po drugie – 6 kart Nadzwyczajnych, czyli Geniusz Zła, Syrenka, Robot, Rycerz, Olbrzymka i Dziecko Przyszłości. Karty te są pięknie zaprojektowane, sztywne, kolorowe i duże, zwracają więc uwagę i bardzo umilają projektowanie. Po trzecie – 6 kart projektów, na których znajduje się nazwa pomieszczenia oraz szkice przedmiotów czy sytuacji związanych z takim pomieszczeniem, a więc mamy tutaj: Miejsce do uprawiania sportu, Miejsce do odprawiania ceremonii, Nowy dom, Kryjówka, Miejsce do nauki i Miejsce do leczenia. Po czwarte – 10 kart inspiracji, a na każdej z nich są zamieszczone 3 wskazówki, z których można skorzystać, obmyślając koncepcję konkretnego pomieszczenia (można dobierać kilka kart w jednej partii). Po piąte – notatnik pomysłów. Jest to bloczek kart umieszczonych na tekturce, na którym można rysować swoje propozycje budynków. Poza miejscem na projekt jest wyznaczone pole na wpisanie jego nazwy, autora, rodzaju Nadzwyczajnego, dla którego pomieszczenie powstało, oraz daty stworzenia projektu. Po szóste – pisak, czyli niebieski cienkopis, który ma swoje specjalne miejsce w panelu projektowym, z którego z pewnością nie wypadnie. Po siódme – oczywiście instrukcja obsługi, która krótko, ale treściwie opisuje, jak korzystać ze studia projektowego „Nadzwyczajni: Budynki”.

Dobrze, wiemy już, co jest w środku, a teraz przybliżę, jak z tego wszystkiego korzystać. Na samym początku należy wybrać Nadzwyczajnego, dla którego chcemy stworzyć projekt budynku. Ja na przykład wybrałam Syrenkę. Każdy rodzaj kart ma swoje wyznaczone miejsce w panelu projektowym, więc po jego zamknięciu można swobodnie wysuwać karty, by dowiedzieć się, jaki budynek mamy stworzyć oraz uzyskać inspiracje do tego działania. Niestety karty po wysunięciu tak, by utrzymały się w wyznaczonych dla siebie miejscach, nie są całkiem widoczne, więc trzeba je po prostu wyjąć z panelu, by mieć ich pełny ogląd.

W swoim pierwszym projekcie dla Syrenki miałam stworzyć Miejsce do uprawiania sportu. Pierwsza myśl: „Co? Syrenka ma uprawiać sport? Ale jak?”. Wtedy przyszła z pomocą wysunięta karta inspiracji, dzięki której na początku określiłam, jaki ma być wygląd takiego pomieszczenia, by był odpowiedni dla mojego bohatera (np. z wodorostów, zielony lub niebieski, przestrzenny i ozdobny), gdzie ma się taki budynek znajdować (np. w głębinach oceanu) oraz jakie ma mieć udogodnienia w przemieszczaniu się między lokalami (np. winda). I dalej moja wyobraźnia poprowadziła mnie sama!

Uważam, że „Nadzwyczajni Studio Projektowe: Budynki” doskonale rozwija fantazję nie tylko dziecka, ale też osoby dorosłej. Pozwala ponieść się w krainę nieprawdopodobnych sytuacji, w których istnieje np. Geniusz Zła potrzebujący Miejsca do leczenia i daje możliwość dowolnego żonglowania swoimi pomysłami i umiejętnościami. Każde dziecko będzie miało ogromną frajdę również z przedstawiania swojej pracy innym, a rodzice z pewnością będą pękać z dumy, widząc niesamowite projekty swojej pociechy. Sami też mogą wykazać się zdolnościami, o które nawet się nie podejrzewali. Zabawa jest absorbująca, wymaga szczegółowości, zdolności koncentrowania się i skupiania uwagi. Pomaga więc również wyćwiczyć wspomniane umiejętności, uczy cierpliwości i zapewnia doskonałą rozrywkę, a nawet rozbudza ciekawość świata i umiejętność patrzenia na jedną rzecz z różnych perspektyw, czy też wspomaga zdolność dostrzegania różnorodnych rozwiązań jednego tematu.

Bardzo fajne jest również to, że swoją pracą można podzielić się na forum, korzystając z bezpłatnej aplikacji mobilnej lub strony internetowej. Jeśli Notatnik pomysłów skończy się, można zamówić go również na stronie internetowej. Ponadto istnieje pakiet uzupełniający do gry, czyli „Nadzwyczajni Studio Projektowe: Wynalazki”, który Wydawnictwo Rebel też wydało w języku polskim. W każdej z zabaw można łączyć ze sobą karty Nadzwyczajnych, by stawać coraz to przed nowymi wyzwaniami.

Zabawa jest przeznaczona dla dowolnej ilości osób w wieku od 8 lat, gdyż wymaga już niejakiej zdolności logicznego myślenia, wiązania faktów, ale też umiejętności manualnych i wiedzy o świecie. Z pewnością każdy 8-latek już da radę coś fajnego wykombinować i zaskoczyć rodzica swoim projektem. Zadanie nie jest proste, ale niezwykle satysfakcjonujące i… nadzwyczajne!

Alicja Barszcz, ponad rok temu
Komentarze

DYSKUSJE NA FORUM

Artykuły Testy i recenzje
Testy i recenzje

Kicia Kocia

Kicia Kocia

Kicia Kocia to książka dla maluchów, nie tylko o gotowaniu