Pokaż kategorie Parenting.pl
Pokaż kategorie

Jazda na rowerze stacjonarnym w ciąży

Wiele kobiet w ciąży zastanawia się, czy jazda na rowerze stacjonarnym jest dozwolona w ciąży. Specjaliści odpowiadają, że jazda na nim jest jak najbardziej wskazana. Przeciwwskazania dotyczą tylko zwykłego roweru, którym jazda po zatłoczonym mieście i nierównych drogach dla kobiety w ciąży jest bardzo groźna. W celu uniknięcia jakichkolwiek zagrożeń preferuje się właśnie jazdę na rowerze stacjonarnym. Dzięki niemu kobiety w ciąży mogą ćwiczyć spokojnie w domowym zaciszu. Rower stacjonarny zapewnia swobodę i bezpieczeństwo, a co ważniejsze, można na nim jeździć przez cały okres trwania ciąży. Rower ten będzie służył także po porodzie – pomoże wrócić do sylwetki sprzed ciąży. Przed rozpoczęciem ćwiczeń na rowerze stacjonarnym zaleca się konsultację ze swoim lekarzem.

Jak korzystać z rowerka stacjonarnego w ciąży?

Podczas korzystania z rowerka stacjonarnego należy sprawdzić, czy rower przez nas wybrany posiada regulowaną kierownicę na wysokości i kącie nachylenia. Jest to istotna rzecz, ponieważ najważniejsza jest swoboda podczas jazdy na nim. Należy w związku z tym dopasować siodełko i kierownicę tak, aby osoba na nim jeżdżąca odczuwała komfort jazdy i miała wyprostowaną sylwetkę. Kolejną bardzo ważną rzeczą jest przestrzeganie przed przegrzaniem organizmu. Kobiety ciężarne powinny jeździć w wentylowanych lub klimatyzowanych pomieszczeniach. Jeśli to niemożliwe, należy otwierać okno lub włączać wiatrak.

Należy także uważać, aby nie odwodnić organizmu. Podczas jazdy należy mieć zawsze przy sobie wodę, którą powinno się pić przed jazdą, w trakcie jej trwania i po zakończeniu. Kobiety w ciąży muszą kontrolować swój puls. Idealny, a raczej bezpieczny puls wynosi 140 uderzeń na minutę. Niestety, u każdej pani będzie inny, ponieważ każda ma inna kondycję. W związku z tym należy udać się do lekarza w celu konsultacji. Aby urozmaicić jazdę na urządzeniu stacjonarnym, można włączyć telewizor i oglądać w nim ulubiony program, można również włączyć radio albo słuchać ulubionej muzyki. Niektóre panie preferują czytanie książek lub gazet. Jazda na rowerze, czy to normalnym czy stacjonarnym, wzmacnia mięśnie, jednak w obu przypadkach należy ją stosować z umiarem. Jazda pomaga również na bóle mięśni pleców. Na początku ciąży najlepiej jeździć powoli, zwiększając co jakiś czas prędkość i czas treningu.

Przeciwwskazania do jazdy na rowerze stacjonarnym w ciąży

Podczas jazdy na rowerze stacjonarnym w czasie ciąży należy uważać na upadki. Na stojącym rowerze także można stracić równowagę i spaść. Na początku ciąży przyszła mama nie może obciążać swojego organizmu, ponieważ może się to źle skończyć. Wtedy ważne jest, aby jeździć na rowerze powoli, równym tempem. Istotne jest także, aby podczas wystąpienia jakiegokolwiek bólu skonsultować się ze swoim lekarzem. Innymi przeciwwskazaniami do wykonywania ćwiczeń są: krwawienia z dróg rodnych, cukrzyca, ciąża wielopłodowa, przedwczesny poród, wysoka temperatura ciała.

Polecane wideo:

Sylwia Michalczyk, ponad rok temu
Komentarze

dyskusje na forum

Kiedy co?

młoda_mama17 • ostatni post 2 miesiące temu

5

ciąża

~malinka92 • ostatni post 2 miesiące temu

1
Artykuły Jazda na rowerze stacjonarnym w ciąży
Jazda na rowerze stacjonarnym w ciąży

Wybór rowerka stacjonarnego

Wybór rowerka stacjonarnego

Regularne ćwiczenia wykonywane w czasie ciąży przynoszą ciału wiele korzyści pod warunkiem, że są w odpowiedni sposób wykonywane.

Jazda na rowerze stacjonarnym w ciąży

Jak wybrać rower stacjonarny?

jest bezpieczna? W trakcie ciąży jazda na rowerze stacjonarnym jest bezpieczna. U kobiety ciężarnej środek ciężkości się zmienia i utrzymanie (...) w ciąży koniecznie skonsultuj się z lekarzem. Co powinnaś jeszcze wiedzieć o ćwiczeniach w trakcie ciąży? Czy jazda na rowerze w trakcie ciąży

Zabronione ćwiczenia w ciąży

Jazda na rowerze w ciąży

naszego aktywnego życia możemy zakupić rowerek stacjonarny lub wybrać się na wycieczkę do siłowni. Jazda rowerem w czasie ciąży może okazać (...) Jazda na rowerze to sport dozwolony tylko w pierwszym trymestrze ciąży, o ile nie ma przeciwskazań medycznych do uprawiania tego typu aktywności

Zabronione ćwiczenia w ciąży

Jazda konna w ciąży

ciąży możemy zaliczyć: marsz, bieganie rekreacyjne, ćwiczenia na rowerze stacjonarnym, wodny aerobik, callanetics (pod okiem uprawnionego trenera (...) jest bardzo duże. Niestety jednym z takich sportów jest jazda konna. Jaki sport w ciąży? Sport w czasie ciąży daje bardzo wiele korzyści. Zmniejsza bóle

Ćwiczenia w ciąży

Jaki sport w ciąży?

, pilates, jazda na rowerze stacjonarnym, body ball. Jakie sporty są zabronione w ciąży? W przypadku kobiet w ciąży niewskazane są następujące formy (...) aktywności fizycznej: sporty i czynności, które narażają ciężarną na utratę równowagi i upadek, na przykład pozornie bezpieczna jazda na rowerze

Zabronione ćwiczenia w ciąży

Jazda konna

Jazda konna

Jazda konna w czasie ciąży jest sportem, który budzi wiele kontrowersji. Wielu lekarzy ginekologów jest zgodnych, że ten sport jest rodzajem aktywności, którego warto zaniechać na czas ciąży.

Kosmetyki w ciąży

Kremy na cellulit w ciąży

Kremy na cellulit w ciąży

czy jazda na rowerze stacjonarnym. W trakcie ciąży nie wskazane jest stosowanie kremów redukujących cellulit. Regularna aktywność fizyczna oraz odpowiednia dieta sprawią, że defekt ten ulegnie znacznej redukcji i będzie znacznie mniej widoczny. (...) W trakcie ciąży ciało kobiety przechodzi wiele zmian takich jak powiększenie piersi czy brzucha. Jednak mało która z kobiet wie o tym, że w w wyniku

Ćwiczenia w ciąży

Jakie ćwiczenia w czasie ciąży?

porozmawiała o nich ze swoim ginekologiem. Spacery, pływanie, jazda na rowerze stacjonarnym, pilates, aerobik dla ciężarnych lub w wodzie, a (...) Ciąża niekoniecznie oznacza, że kobieta utyje. Nie oznacza też, że będzie cały czas zmęczona. Jej samopoczucie i wygląd podczas ciąży i po urodzeniu

Zakupy dla przedszkolaka

Rower dla dziecka

Rower dla dziecka to doskonały prezent z okazji urodzin bądź innej okazji. Jazda na rowerze dostarcza bowiem dziecku niesamowitej porcji zabawy (...) stabilność kółka. Jazda na rowerze Naukę jazdy na rowerze należy rozpocząć jak najwcześniej, bowiem niesie ona ze sobą bardzo wiele zalet

Choroby i dolegliwości w ciąży

Wskazówki, jak przetrwać w ciąży z migreną

Wskazówki, jak przetrwać w ciąży z migreną

Czym jest migrena? Migrena nie jest typowym bólem głowy. To ostra, pulsująca bolesność po jednej lub obu stronach głowy. Ból występuje przez kilka godzin, a czasem utrzymuje się nawet przez kilka dni. Migrenę często poprzedza tzw. aura - objawy neurologiczne, które przejawiają się jako drętwienie w nogach i rękach, plamki światła przed oczami czy niewyraźne widzenie. Dodatkowymi symptomami towarzyszącymi są wymioty i nudności oraz wrażliwość na światło i dźwięk.Co wywołuje migrenę w ciąży? Główną przyczyną ataków migreny podczas ciąży są hormony. Lekarze twierdzą jednak, że to nie jedyni winowajcy. Wpływ mogą mieć zmiany w układzie nerwowym, brak równowagi chemicznej w mózgu (zwłaszcza niedobór serotoniny, która zmniejsza ból), a także napływ krwi do mózgu. Pozostałe czynniki to m.in. stres, zmęczenie, hałas, zimno lub gorąco, dym tytoniowy i określone jedzenie, np. czekolada, słodziki czy sztuczne dodatki do żywności.Co możesz zrobić, by zmniejszyć ból? Jeśli cierpisz na regularne ataki migreny i przyjmujesz leki przeciwbólowe, podczas ciąży należy je odstawić. Najlepiej skonsultuj się z lekarzem, czy istnieją inne środki zmniejszające ból, które możesz bezpiecznie przyjmować w tym czasie. Warto również wypróbować alternatywne sposoby walki z migreną. Jakie? Akupunktura, biofeedback, masaże, medytacja i joga mogą pomóc zmniejszyć migrenowy ból. Metody te redukują również stres, który często jest przyczyną migreny.Rób notatki Jeśli doświadczysz migreny, zapisz dokładnie, jakie produkty ostatnio jadłaś, gdzie byłaś i co robiłaś. W ten sposób będziesz mogła ustalić czynniki wywołujące ataki. Zadbaj o relaks, wysypiaj się i nie przemęczaj. Pomoże ci to zmniejszyć częstotliwość ataków.Ćwicz regularnie Ruch to świetny sposób na radzenie sobie z uciążliwym bólem głowy. Regularne i umiarkowane ćwiczenia fizyczne, takie jak aerobik, chodzenie, pływanie, jazda na rowerze, pomagają zmniejszyć częstotliwość i natężenie bólu migrenowego. Poza tym służą utrzymaniu dobrej sylwetki, także w czasie ciąży.Połóż się Kiedy czujesz, że nadchodzi atak migreny, najlepiej połóż się w ciemnym, cichym pokoju i spróbuj zasnąć. Możesz też przyłożyć do głowy chłodny kompres. W ten sposób zmniejszysz ból, a nawet unikniesz ataku.