Trwa ładowanie...

Jak złagodzić symptomy zgagi u kobiet w ciąży?

Kobiety ciężarne w każdym trymestrze ciąży przechodzą przeróżne objawy. Jednym z nich jest męcząca, nawet przez kilka miesięcy, zgaga. Oprócz niej występuje wiele równie nieprzyjemnych dolegliwości w postaci bólu podczas przełykania czy też odruchów wymiotnych. Można nad tym zapanować między innymi poprzez odpowiednie odżywianie.

Zobacz film: "Pomysły na wspólne, rodzinne spędzanie czasu"

spis treści

1. Co pomoże na zgagę w ciąży?

Bóle brzucha, wzdęcia, ale przede wszystkim ciągłe uczucie nieprzyjemnego posmaku w ustach albo wrażenie, jakby coś blokowało gardło, może świadczyć o tym, że organizm kobiety zmaga się ze zgagą. Wydzielanie kwasów żołądkowych w nadmiarze może być przyczyną nadmiernej ilości produkowanych w okresie ciąży hormonów. Jednak w dużej mierze częsta zgaga jest spowodowana złymi nawykami żywienia. Na to ostatnie największy wpływ ma sama kobieta ciężarna.

Na zgagę w ciąży są sprawdzone sposoby
Na zgagę w ciąży są sprawdzone sposoby (123RF)

Oprócz przestrzegania podstawowych zasad selekcjonowania produktów i ich podawania, istotne jest jeszcze systematyczne ich spożywanie. Dlatego też zdrowy sposób odżywiania kobiet w ciąży to przede wszystkim pamiętanie o jedzeniu często, lecz w małych ilościach produktów lekkostrawnych i o dużej ilości potrzebnych minerałów i witamin. Ciężarna powinna spożywać codziennie od pięciu do sześciu posiłków. W trakcie całego dnia należy zadbać o odpowiednią ilość nawodnienia, głównie wodą niegazowaną i niskosodową.

Kolejnym ważnym nawykiem powinno być niezrywanie się z łóżka od razu po przebudzeniu. Warto przy łóżku przygotować sobie zdrową przekąskę w postaci banana, krakersa i odczekać kwadrans, zanim organizm będzie w stanie funkcjonować. Ten relaks pozwoli również na zmniejszenie częstych dolegliwości ciążowych spowodowanych zbyt szybkim ruchem swojego ciała.

Sprawdzone sposoby na zgagę w ciąży
Sprawdzone sposoby na zgagę w ciąży [10 zdjęć]

Kobiety wiedzą, że ciąża to nie tylko głaskanie brzuszka i rozpieszczanie przez rodzinę i znajomych....

zobacz galerię

Kobieta ciężarna ze zgagą obowiązkowo musi zapomnieć o posiłkach ciężkostrawnych, typu fast foody, przygotowanych na głębokim tłuszczu oraz niewłaściwie doprawionych – głównie przyprawami ostrymi, na bazie octu i słonymi. W zamian za to gotowanie na parze, przygotowanie posiłków w piekarniku przy wykorzystaniu folii do pieczenia, ale także standardowe gotowanie z uwzględnieniem dużej ilości świeżych i suszonych ziół pozwoli na to, by posiłki były zdrowe, pożywne ale przede wszystkim zneutralizują wydzielanie kwasów żołądkowych.

Musisz to wiedzieć

Przestrzeganie powyższych zasad nie tylko wpłynie na dostarczenie w tym ważnym okresie produktów zdrowych, przygotowanych z zachowaniem dużej ilości minerałów i witamin, ale też zmniejszy ryzyko wystąpienia nadwagi. Co istotne, zgaga w takim układzie również nie będzie doskwierać.

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska Media SA z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.