Brzuch po porodzie – ciąża, wygląd, dieta i ćwiczenia

Brzuch po porodzie niewątpliwie znacznie się zmniejszy, jednak do idealnych kształtów jeszcze daleko. Wyjątek stanowią kobiety, które przed ciążą oraz w jej trakcie były aktywnie fizycznie, u takich kobiet powrót do formy sprzed ciąży jest znacznie łatwiejszy. Aby cieszyć się idealnym brzuchem tuż po ciąży, należy zastosować się do kilku zasad.

1. Brzuch po porodzie – ciąża

Wygląd brzucha po porodzie zależny jest kilku czynników. Po pierwsze bardzo duży wpływ na jego wygląd tuż po ciąży ma waga kobiety przed ciążą oraz jej aktywność fizyczna. Jeżeli kobieta często ćwiczyła przed ciążą, a jej mięśnie są bardzo dobrze wyćwiczone, to nie powinna mieć kłopotów z powrotem do formy po porodzie.

Badanie wyjaśniło, dlaczego w ciąży bliźniaczej miała tak duży brzuch
Badanie wyjaśniło, dlaczego w ciąży bliźniaczej miała tak duży brzuch [4 zdjęcia]

Nowe dziecko w rodzinie to ogromna radość. Kiedy więc przyszli rodzice oświadczają rodzinie, że spodziewają...

zobacz galerię

Zobacz film: "Żelazo w ciąży"

2. Brzuch po porodzie – wygląd

Kilka dni po porodzie brzuch znacznie się zmniejszy, a kobiecie ubędzie nawet 10 kilogramów jednorazowo. Łożysko, wody płodowe i dziecko ważą bardzo dużo. Jeżeli po ciąży i tak zostanie kilka kilogramów więcej, to jeżeli kobieta będzie jadła racjonalnie i zdrowo to szybko wróci do dawnej wagi. Należy pamiętać o tym, że macica się obkurcza, a razem z nią brzuch staje się mniejszy.

Brzuch po porodzie często jest lekko obwisły. W czasie ciąży brzuch się powiększa, a skóra napina w szybkim czasie, dlatego, jeżeli kobieta nie będzie odpowiednio o nią dbała może spodziewać się, że po porodzie będzie obwisła.

3. Brzuch po porodzie – dieta i ćwiczenia

Brzuch po porodzie naturalnym i po cesarskim cięciu będzie się od siebie różnił. Inaczej będzie zachowywała się skóra po ingerencji chirurgicznej. Tym kobietom będzie też znacznie trudniej wrócić do aktywności fizycznej, gdyż potrzebują więcej czasu na regenerację niż kobiety rodzące naturalnie.

Po porodzie naturalnym kobieta może zacząć wykonywać ćwiczenia fizycznie po około 6 tygodniach od porodu. Jednak wszystko zależy od osoby, niektóre kobiety wracają do ćwiczeń znacznie wcześniej (nawet dwa tygodnie po porodzie). U kobiet po cesarce ten okres znacznie się wydłuża i zależy przede wszystkim od tego, jak goi się rana na brzuchu. Rana nie może boleć i musi być całkowicie zagojona, a kobieta musi się czuć dobrze i na siłach.

Musisz to wiedzieć

Jeżeli chodzi o dietę, to wszystkie kobiety obowiązuje ta sama zasada – racjonalne żywienie. Jeżeli kobiety chcą zrzucić kilka kilogramów, to należy jeść dużo warzyw, białka i węglowodanów oraz regularnie nawadniać organizm. Nie powinno się spożywać napojów gazowanych, słodkości, a także bardzo tłustych potraw. Jeżeli dodatkowo kobieta karmi piersią, to nie powinna spożywać produktów wzdymających, gdyż u dziecka może wystąpić kolka.

Ćwiczenia i odpowiednia dieta są gwarancją powrotu do formy. Z całą pewnością brzuch po porodzie ma szanse powrócić do idealnych kształtów, należy uzbroić się w cierpliwość i być zdyscyplinowanym. Jeżeli mimo tego wygląd brzucha nie będzie odpowiadał, można skorzystać z zabiegów, które napną skórę. Takie zabiegi są drogie, jednak skuteczne.

spis treści
rozwiń

Polecane dla Ciebie

Pomocni lekarze

Szukaj innego lekarza

Komentarze

Wysyłając opinię akceptujesz regulamin zamieszczania opinii w serwisie. Grupa Wirtualna Polska S.A. z siedzibą w Warszawie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.