Trwa ładowanie...

Zaburzenia sensorycznej integracji u dziecka z zespołem Aspergera

Avatar placeholder
19.12.2013 14:21
Zaburzenia sensorycznej integracji u dziecka z zespołem Aspergera
Zaburzenia sensorycznej integracji u dziecka z zespołem Aspergera

Celem publikacji jest propagowanie metody integracji sensorycznej w pracy z dziećmi z dysfunkcjami rozwojowymi. Przedstawiony tutaj program terapeutyczny może być propozycją dla nauczycieli szkół specjalnych i dobrą wskazówką, w jaki sposób można oddziaływać na zajęciach szkolnych na dziecko z całościowym zaburzeniem rozwojowym. Metoda integracji sensorycznej może być wykorzystywana w różnorodnej terapii pedagogicznej. Publikacja ta będzie również bardzo pomocna studentom integracji sensorycznej przygotowującym się do napisania pracy dyplomowej.

Zaburzenia sensorycznej integracji u dziecka z zespołem Aspergera - okładka
Zaburzenia sensorycznej integracji u dziecka z zespołem Aspergera - okładka

Pozycja skierowana do początkujących terapeutów zajmujących się dziećmi z zaburzeniami Sensorycznej

zobacz galerię

Niniejsza książka jest drogowskazem dla

początkującego terapeuty SI oraz podpowiedzią, jak można poprzez gruntowną ocenę zaburzeń w przetwarzaniu bodźców sensorycznych dokonać obserwacji klinicznej i diagnozy integracji sensorycznej, a co za tym idzie − właściwie dobrać ćwiczenia z zakresu poszczególnych funkcji.

Książka składa się z części teoretycznej i części praktycznej, w której zostały przedstawione wyniki badań przeprowadzonych przez autora. W pierwszej części czytelnik zapozna się z podstawowymi wiadomościami o metodzie integracji sensorycznej − zawarte są tam informacje dotyczące podstawowych założeń i pojęć SI.

O autorze:
Grzegorz Borkowski – absolwent pedagogiki specjalnej z zakresu tyflopedagogiki i oligofrenopedagogiki Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie oraz Studiów Podyplomowych z Wychowania Fizycznego i Sportu Osób Upośledzonych Umysłowo Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie, a także Teorii integracji sensorycznej w diagnozie i terapii dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi w Wyższej Szkole Społeczno-Ekonomicznej w Warszawie. Terapeuta integracji sensorycznej, instruktor sportu osób niepełnosprawnych, trener metody ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne. Od 2001 roku pracuje z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie.

Poprzednie publikacje Grzegorza Borkowskiego:
„Ku dorosłości” (program nauczania dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym na II etapie edukacyjnym), „Rewalidacja” 2 (30), 2011;
„Postawy rodzicielskie wobec dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym”, „Edukacja i dialog”, 11/2008 (202);
„Praca z dzieckiem agresywnym”, „Edukacja i dialog” 03/2008 (196).

Polecane dla Ciebie
Pomocni lekarze