Zabawy integracyjne dla dzieci

Gry integracyjne dla dzieci mają zazwyczaj charakter ruchowy. Dzieci biegają, mocują się, skaczą, co ułatwia kontakt między nimi i sprzyja integracji grupy. Z zabaw integracyjnych można skorzystać zawsze wtedy, gdy grupa wykazuje objawy znudzenia, zmęczenia czy braku energii. Gry integracyjne sprzyjają rozwojowi emocjonalnemu i społecznemu przedszkolaków. Dziecko ma okazję zaprezentować się grupie, jak również poznać swoich rówieśników. Jakie gry integracyjne można zaproponować małym dzieciom?

Propozycje zabaw integracyjnych

1) Powitanie – każde dziecko zostaje powitane w grupie za pomocą piosenki na melodię „Panie Janie”.

Witaj (imię dziecka), witaj (imię dziecka) – dzieci podają sobie dłonie
Jak się masz, jak się masz? – poklepują się po plecach
Wszyscy cię witamy – machają dłonią
Wszyscy cię kochamy – kładą rękę na sercu
Bądź wśród nas, bądź wśród nas – ukłon.

2) Okręt – dzieci stoją na środku sali zwrócone w jednym kierunku. Prowadzący zabawę wydaje różne komendy, np.: „Lewa burta” – wszyscy biegną na lewą stronę sali, „Prawa burta” – wszyscy biegną na prawą stronę sali, „Rufa” – dzieci biegną do tyłu sali, „Dziób” – wszyscy biegną do przodu, „Pokład” – dzieci zostają na swoich miejscach. Zabawa powinna być prowadzona w dość dużym tempie.

3) Rozpoznaj emocje – należy wydrukować zdjęcia z minami dzieci wyrażającymi różne emocje. Dziecko losuje zdjęcie i zgaduje, co przedstawia buzia malucha (smutek, radość, zadowolenie, strach, obrzydzenie itp.). Dzieci mogą nazywać emocje nie wprost, np. śmieje się, płacze, wykrzywia buzię. Dopytujemy: „Jak myślisz, dlaczego się śmieje?”. Prosimy, by dziecko wymyśliło historyjkę związaną z przedstawioną na fotografii emocją.

4) Sałatka owocowa – dzieci siadają na krzesłach, tworząc okrąg. Prowadzący siada w środku i przydziela każdemu maluchowi nazwę jednego z owoców (jabłko, śliwka, gruszka, brzoskwinia, banan, kiwi). Zabawa polega na tym, by na komendę np. „Jabłka!”, wszystkie dzieci, którym przydzielono nazwę „jabłko” zamieniły się miejscami. Nikt nie może zostać na dawnym miejscu. Kiedy prowadzący mówi: „Sałatka owocowa!”, wszystkie dzieci zmieniają się miejscami. Komendy można zmieniać dowolnie, np.: „Gruszki i śliwki!”, „Jabłka, brzoskwinie i banany!”.

5) Zwierzęta, szukajcie się – dzieci losują karteczki z rysunkami zwierząt. Na sygnał prowadzącego zabawę dzieci zachowują się w sposób charakterystyczny dla wylosowanego przez siebie zwierzaka. Zadanie polega na tym, by znaleźć swoich „krewniaków”, czyli dzieci, które wylosowały to same zwierzę do naśladowania.

6) Pomidor – jedno dziecko z grupy (ochotnik) zadaje pytania pozostałym uczestnikom. Pytania (dowolne) są zadawane po kolei, a odpowiadający musi mówić za każdym razem „pomidor”. Jeśli osoba odpowiadająca się zaśmieje, musi oddać jakiegoś fanta. Na koniec gry trzeba wykupić swoje fanty, wykonując piosenkę, wierszyk albo inne zadanie wymyślone przez grupę.

7) Wężyk – dzieci ustawiają się jeden za drugim, tworząc węża. Chwytają się za ramiona. Osoba na początku szeregu śpiewa piosenkę i pokazuje gesty do słów piosenki. Pozostałe dzieci wykonują identyczne ruchy w ślad za prowadzącym.

Cały wężyk robi hop! – skok obunóż w przód
Głowa w lewo, w lewo krok! – pochylamy głowę w lewo i robimy krok w lewo
Do przodu głośno kroki trzy! – trzy skoki obunóż w przód
Idę na koniec, prowadzisz ty! – pierwsza osoba z wężyka idzie na koniec szeregu, a zabawę prowadzi teraz kolejna osoba, stojąca za nią.

Zabawa trwa tak długo, aż każde dziecko będzie miało szansę prowadzić wężyka.

8) Dotknij – osoba prowadząca zabawę mówi „Zielone” i każde dziecko musi dotknąć czegoś zielonego. Osoba, która nie znajdzie rzeczy w zielonym kolorze, staje na środku sali i podaje nową komendę. Polecenia nie muszą ograniczać się tylko do kolorów, ale mogą dotyczyć też kształtów (okrągły, podłużny, kwadratowy itp.).

9) Bajkowe kalambury – dzielimy dzieci na dwie równoliczne drużyny. Dziecko z jednej grupy za pomocą gestów (bez używania słów) musi pokazać tytuł bajki albo postać z bajki w taki sposób, by drużyna przeciwna mogła odgadnąć. Zabawa przebiega na zmianę – raz jedna drużyna pokazuje, raz odgaduje.

10) Ludzie do ludzi – dzieci dobierają się w pary. Dziecko bez pary podaje komendy, a reszta ma je wykonać, np. „Nosy do nosów”, „Kolano do kolana”, „Czoło do czoła”. Gdy pada polecenie „Ludzie do ludzi”, dzieci muszą szybko zmienić parę. Osoba pozostająca bez partnera prowadzi dalej grę, wydając polecenia.

11) Cztery kąty, a piec piąty – dzieci dzielimy na pięć równolicznych zespołów. Każda z grup zajmuje jeden kąt sali, a jedna grupa zostaje na środku, zajmując „piec”. Prowadzący zabawę czyta jakąś dowolną historię i wplata w tekst od czasu do czasu słowa „cztery kąty, a piec piąty”. Na te słowa wszystkie grupy muszą zmienić się miejscami. Zadanie jest o tyle trudne, że dzieci tworzące jedną grupę trzymają się za ręce i muszą zdecydować się na jedno miejsce. Grupa, która zostanie na środku klasy, staje się nowym „piecem”, a zabawa toczy się dalej.

12) Wykonaj i wróć – dzieci siadają w okręgu tyłem do środka koła. Prowadzący mówi: „Dotknij klamki i wróć”. Dzieci biegną, by wykonać polecenie i wracają na krzesła. W tym czasie prowadzący zajmuje jedno krzesło. Dziecko, które po powrocie nie będzie miało wolnego miejsca, prowadzi dalej zabawę. Polecenia mogą być śmieszne, np. „Dotknij nosem szafki”, „Połóż się na podłodze”, „Złap Franka za kolano”.

13) Mumia – dzieci dobierają się w pary. Zadaniem każdego zespołu jest stworzenie mumii. Jedno dziecko stoi nieruchomo, a drugie owija je papierem toaletowym. Wygrywa para, która stworzy mumię najszybciej i najdokładniej zakryje papierem ubranie.

14) Woda, ziemia, powietrze – na podłodze rysujemy kredą trzy okręgi w różnych miejscach albo wyznaczamy trzy okręgi za pomocą szerokich szarf. Umawiamy się z dziećmi, że jeden okrąg to ziemia, drugi to powietrze, a trzeci to woda. Prowadzący mówi „ziemia, woda, powietrze”, zmieniając kolejność, a dzieci w tym czasie muszą pobiec do odpowiedniego okręgu. Dla zmyłki można powtarzać te same nazwy po kolei, np. „ziemia, powietrze, woda, woda, ziemia, woda, powietrze, powietrze…”.

15) Wspólne zakupy – dzieci stoją w kole. Pierwsze dziecko mówi: „Wszedłem do sklepu i kupiłem jabłko”. Kolejna osoba mówi: „Kuba wszedł do sklepu i kupił jabłko, a ja kupiłem chrupki”. Do zabawy przystępują kolejne dzieci. Każde ma powiedzieć, co kupili poprzednicy i „dorzucić” swój zakup. Ćwiczenie nie tylko integruje grupę, ale także pomaga rozwijać pamięć.

16) O czym myślę? – jedno z dzieci wybiera (w myślach) przedmiot z sali, np. zeszyt. Mówi: „Mój przedmiot zaczyna się na literę Z”. Pozostali muszą zgadnąć, o co chodzi. Jeżeli nie zgadną w czasie 3 minut, dziecko podaje drugą literę. Po odgadnięciu przedmiotu przez grupę kolejny przedmiot wybiera drugie dziecko i tak kolejno.

17) Epidemia – dzieci siedzą na krzesłach w okręgu. Zabawę zaczyna pierwsze dziecko, mówiąc i pokazując zmyśloną dolegliwość, np.: „Mam katar” i udając, że smarka w chusteczkę. Kolejna osoba mówi: „Mam kaszel” i zaczyna kasłać. Trzecia osoba mówi: „Boli mnie brzuch” i chwyta się za brzuch. Każde dziecko wymyśla swoją dolegliwość. Zabawa kończy się, gdy wszyscy „zarażą się” zmyślonymi chorobami.

18) Prawda czy fałsz? – prowadzący dzieli salę na dwie części. Prawa strona to „prawda”, lewa strona sali oznacza „fałsz”. Prowadzący zadaje pytania, a dzieci mają odpowiedzieć, zajmując odpowiednią część klasy. Jeśli ktoś się pomyli, wypada z gry. Przykładowe pytania to: „Rok ma 9 miesięcy”, „Koty to ssaki”, „Mama mamy to babcia”, „Kwiecień przypada w zimie”.

19) Orientuj się – dzieci siadają w półokręgu, by widzieć prowadzącego zabawę. Zadanie polega na tym, by pokazywać palcem to, co mówi nauczyciel. Prowadzący natomiast dla zmyłki mówi co innego, a pokazuje co innego, np. mówi „nos”, pokazując okno, albo mówi „lampa”, pokazując podłogę. Kto się pomyli, odpada z zabawy.

20) Jak oni śpiewają – uczestnicy zabawy dzielą się na dwa zespoły, które będą ze sobą rywalizowały. Zabawa polega na tym, by zaśpiewać zwrotkę piosenki, w której pojawia się nazwa jakiejś cieczy (woda, łzy, rzeka, morze, herbata itp.). Zwycięża grupa, która pamięta więcej piosenek „z cieczą”.

21) Wstań-usiądź – dzieci siedzą w okręgu. Prowadzący podaje polecenia, które trzeba wykonywać odwrotnie, np. na słowa „usiądź” trzeba wstać. Kto się pomyli, odpada z gry. Przykładowe komendy: „otwórz oczy”, „zamknij usta”, „zegnij rękę”.

22) Niedźwiadek – zabawa z pokazywaniem. Dzieci śpiewają piosenkę, której słowa obrazują gestami:

Jedna łapka – pokazujemy jedną rękę
Druga łapka – pokazujemy drugą rękę
Ja jestem niedźwiadek – wskazujemy na siebie
Jedna nóżka, druga nóżka – pokazujemy prawą i lewą nogę
Oto jest mój zadek – klepiemy się po pośladkach
Lubię miodzik – masujemy się po brzuszku
Kocham miodzik – masujemy się po brzuszku
Podkradam go pszczółkom – machamy rękami, odganiając pszczoły
Jedną łapką, drugą łapką albo wciągam rurką – robimy z dłoni rurkę, którą przytykamy do buzi.

23) Zgadnij, kto to – dzieci siedzą w okręgu. Ochotnik wychodzi na środek grupy i zaczyna opisywać jedno dziecko z klasy. Opisuje wygląd i ubiór, np.: „Osoba, o której myślę, ma niebieskie oczy, ciemne włosy, białą bluzkę i różowe spinki”. Zadaniem grupy jest odgadnięcie, o kogo chodzi. Kto pierwszy zgadnie, wychodzi na środek zespołu i opisuje kolejną osobę, którą reszta ma odgadnąć.

Bibliografia

  • Rojewska J., Grupa bawi się i pracuje, Oficyna Wydawnicza UNUS, Wałbrzych 2000, ISBN 83-912865-4-1.
Porozmawiaj o tym na Maluchy »
+ Załóż wątek

Dyskusje na forum

ronia Gry i zabawy 8 odpowiedzi Gry i Zabawy integracyjne dla dzieci ronia:

Jeśli nie macie nic przeciwko to pozwolę sobie umieszczać w tym wątku zabawy i gry integracyje, te zebrane z internetu a także te które poznałam na ukończonym w tym roku szkoleniu metodycznym dla Animatorów Czasu Wolnego Dzieci i Młodzieży w zakresie...

Artykuły Zabawy w grupie

Zabawy na urodziny
Zabawy w grupie Zabawy na urodziny

Istnieje wiele propozycji zabaw i gier na przyjęcia urodzinowe dla dzieci. Oczywiście, każdy konkurs czy gra musi być dostosowana do wieku zaproszonych gości, ich liczby i zainteresowań. Zabawy mogą opierać się na rywalizacji kilku drużyn, mogą polegać na...

Zabawy w grupie Gry na urodziny

Urodziny malucha to jego święto, na które czeka on całymi tygodniami. Warto upewnić się, że przyjęcie, jakie mu zorganizujemy będzie wyjątkowe. Ponieważ nawet najbardziej kreatywne dzieci mogą mieć problemy z odnalezieniem się we wspólnej zabawie w dużej...

Przedszkola Przedszkole integracyjne

Do przedszkola integracyjnego chodzą dzieci zdrowe i dzieci z różnymi deficytami – umysłowymi, ruchowymi i emocjonalnymi. Dlaczego warto posłać dziecko do przedszkola integracyjnego?

Przedszkola Przedszkola integracyjne

Przedszkola integracyjne to placówki, które przyjmują zarówno dzieci zdrowe, jak i dzieci z orzeczonym stopniem niepełnosprawności umysłowej lub fizycznej. Działanie placówek integracyjnych wpływa pozytywnie na rozwój...

Zabawy w plenerze dla dzieci
Pomysły na nudę przedszkolaka Zabawy w plenerze dla dzieci

Zabawy w plenerze to świetny sposób spędzania czasu dla dziecka, ale nie tylko to jest ich zaletą. Pozwalają na ruch na świeżym powietrzu, co jest bardzo ważne dla zdrowia i odporności. Maluch ma także możliwość przebywania z rodzicami, z daleka...

Wspomaganie w rozwoju Zabawy dydaktyczne dla dzieci

Zabawa stwarza dzieciom możliwość poznania świata społecznego. Dobrze dobrane zabawy sprawiają, że malec zdobywa pewność siebie, kształtują również optymistyczne podejście do świata i ludzi. Zabawy dydaktyczne stawiają przed malcami określony cel do zdobycia...

Zabawy tematyczne dla dzieci
Wspomaganie w rozwoju Zabawy tematyczne dla dzieci

Zabawy tematyczne dla dzieci wpływają na rozwój społeczno-moralny dziecka sześcioletniego. Typowym wiekiem zabaw jest okres przedszkolny. Zabawa dostarcza wielu przeżyć i jest niezbędna dla prawidłowego rozwoju dziecka. Stanowi dominującą formę aktywności....

Zabawy w domu dla dzieci
Pomysły na nudę przedszkolaka Zabawy w domu dla dzieci

Jeśli chcemy, aby dzieci nie nudziły się w domu, należy ich wolny czas zamienić w zabawę. Nie ma w tym nic trudnego. Dzieci bardzo lubią się bawić, zwłaszcza w nowe, ciekawe zabawy. Jeśli od najmłodszych lat nauczymy je, aby swój wolny czas ciekawie...

Zabawy taneczne dla dzieci
Zabawa Zabawy taneczne dla dzieci

Zabawy taneczne są bardzo popularne wśród dzieci, gdyż kontakt z muzyką sprawia im zwykle dużo radości. Jakie są najpopularniejsze zabawy dla dzieci?

Zabawy muzyczne dla dzieci
Zabawa Zabawy muzyczne dla dzieci

Zabawy z elementami muzyki cieszą się dużą popularnością wśród dzieci. Warto zapewnić dziecku możliwość bawienia się w rytm muzyki.

Zabawa Zabawy logopedyczne dla dzieci

Zabawy logopedyczne dla dzieci mają na celu usprawnienie ich mowy. Ćwiczenia logopedyczne powinny być dla dziecka przyjemnością.

Zabawy edukacyjne dla dzieci
Zabawa Zabawy edukacyjne dla dzieci

Zabawy edukacyjne korzystnie wpływają na rozwój dzieci. Warto zapewnić dzieciom możliwość nabywania nowych, ważnych umiejętności.

Zabawa Zabawy dla dzieci z ADHD

Jest aktywnością ludzi wszystkich kultur i od zarania dziejów. Mowa oczywiście o zabawie, która towarzyszy człowiekowi od wczesnego dzieciństwa, z czasem zajmując coraz mniej czasu, będąc wypierana przez pracę. Zabawa służy głównie...

Zabawy ruchowe dla dzieci
Zabawa Zabawy ruchowe dla dzieci

Zabawy ruchowe dla dzieci są interesującą i ciekawą formą wspomagającą rozwój osobowy – zwiększają wydolność organizmu, poprawiają sprawność fizyczną i umysłową, likwidują nerwowe napięcie i sprzyjają czynnemu wypoczynkowi. Dzieci rozwijają...

Zabawy grupowe dla dzieci
Zabawa Zabawy grupowe dla dzieci

Zabawy grupowe są ważne dla prawidłowego rozwoju dziecka. Warto zachęcać swoją pociechę do uczestniczenia w zabawach grupowych.

Zabawa Zabawy urodzinowe dla dzieci

Jak urządzić kinderbal dla dzieci? Jak powinno wyglądać przyjęcie urodzinowe dla malucha? Nie wystarczy tort, świeczki, balony i prezenty. Trzeba pomyśleć o interesujących zabawach. W co mogą się bawić dzieci na imprezie urodzinowej u naszego szkraba?

Książka "Zabawy plastyczne" dla dzieci w wieku przedszkolnym
Kultura Książka "Zabawy plastyczne" dla dzieci w wieku przedszkolnym

„Zabawy plastyczne" są przeznaczona dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat i ich rodziców, mogą także zostać wykorzystane przez nauczycieli wychowania przedszkolnego. W książce zawarte są instrukcje (zilustrowane zdjęciami), jak z prostych materiałów i odpadów...

Zabawy
Wspólne spędzanie czasu Zabawy

Zabawy są niezbędnymi elementami w życiu dziecka, zapewniającymi mu wszechstronny rozwój. Dzięki zabawie dziecko szybciej uczy się wielu nowych rzeczy, bo robi je w przyjaznej i miłej atmosferze, a doświadczenie, jakie zdobywa przydaje mu się w...

Gry i zabawy Zabawy logiczne

Wyobraźnię dziecka można rozwijać na wiele sposobów. Bardzo pomocne mogą okazać się gry logiczne, dzięki którym maluchy poprzez zabawę uczą się i rozwijają swoje zdolności. Labirynty, kropkowanki, rebusy i krzyżówki kształtują nie...

Zabawy w domu
Sposoby na nudę malucha Zabawy w domu

Zabawy dla dzieci w domu są alternatywą dla gier i zabaw na świeżym powietrzu. Aura nie zawsze sprzyja aktywności w plenerze, więc warto wtedy pomyśleć o grach i zabawach, które będą pobudzały intelekt dzieci. Domowe zabawy pozytywnie wpływają...

Zabawy dla uczniów
Wspomaganie w rozwoju Zabawy dla uczniów

Dzieci rozpoczynające edukację szkolną mają najczęściej siedem lat. Są osobami, które potrzebują pozostawać na uboczu. Uwielbiają oglądać programy telewizyjne, grać na komputerze, czasami sięgają po ulubioną książkę czy gazetkę. Dzieci ośmioletnie cechuje...

Zabawy z niemowlęciem
Zmysły niemowlęcia Zabawy z niemowlęciem

Zabawy z niemowlęciem są niezwykle proste, a ich ilość jest nieograniczona. Najprostszą zabawą jest przeglądanie się dziecka w lustrze.

Zabawy z dwulatkiem
Zabawy Zabawy z dwulatkiem

Zabawy z dwulatkiem to okazja do stymulowania rozwoju poznawczego, emocjonalnego i motorycznego dziecka. W co się bawić z dwuletnim maluchem, którego rozpiera energia i wszystko wokoło ciekawi?

Zabawy na urodziny
Zabawy w grupie Zabawy na urodziny

Zabawy na urodziny mogą mieć charakter ruchowy – dzieciaki mogą tańczyć, biegać, skakać. Mogą też rysować, malować, wcielać się w role, recytować wierszyki albo konkurować ze sobą w drużynach.

Zabawy w plenerze
Sposoby na nudę malucha Zabawy w plenerze

Zabawy w plenerze powodują, że organizm dzieci jest bardziej dotleniony, a przez to usprawniają się wszystkie zachodzące w nim procesy. Gry i zabawyw plenerze dostarczają dzieciom okazji do „wyszalenia się” i rozładowania kumulującej się w...

Zabawy Zabawy z niemowlakiem

W co bawić się z niemowlakiem? Jakie zabawy wybrać? Jakie zalety ma bawienie się z maluchem? Czy konieczne jest kupowanie drogich zabawek?

Zabawy w żłobku
Baza żłobków Zabawy w żłobku

Dzięki zajęciom w żłobku małe dzieci nabywają cenne umiejętności, które przydadzą im się w późniejszym życiu.

Gry i zabawy

Gry i zabawy towarzyszą dziecku od pierwszych miesięcy jego życia. W przypadku niemowląt repertuar zabaw jest stosunkowo ograniczony, ale z czasem ulega znaczącemu poszerzeniu. Maluchy chętnie poznają nowe sposoby na przyjemne spędzanie czasu –...

Zabawa Zabawy muzyczne

Zabawy muzyczne nie tylko wpływają na umuzykalnienie dzieci, ale kształtują też zmysł estetyczny, wpływają na rozwój słuchu fonematycznego i sprzyjają zajęciom ruchowym.

Zabawy rodzinne
Zabawa Zabawy rodzinne

Zabawy rodzinne sprzyjają kształtowaniu pozytywnych relacji między domownikami oraz integracji rodzeństwa. W co się bawić z małymi dziećmi w domu?

Zabawa Zabawy plastyczne

Zabawy plastyczne dają dzieciom możliwość tworzenia i ekspresji siebie. Dzięki malowaniu czy rysowaniu maluchy rozwijają swoją kreatywność, wyobraźnię i usprawniają zdolności manualne.

Zabawy dla dwulatka
Zabawa Zabawy dla dwulatka

Zabawy dla dzieci nie tylko sprawiają, że maluchy miło spędzają czas, ale także służą ich rozwojowi. Nie trzeba inwestować w kosztowne zabawki, jest wiele prostych gier i zabaw dla dwulatka. Wystarczy odrobina inwencji i dobre chęci. Jak można bawić się...

Zabawa Zabawy dla czterolatka

Odpowiednio dobrane zabawy dla dzieci to bardzo ważny czynnik wspomagający rozwój psychofizyczny dziecka. Przemyślane zabawki edukacyjne dla 4-latka również pozytywnie wpływają na rozwój motoryczny i psychiczny dziecka. Polecane są...

Kreatywne zabawy
Zabawa Kreatywne zabawy

Jak rozwijać zdolności twórcze u dzieci? Jak pobudzić ich wyobraźnię i fantazję? Jak bawić się z maluchami w sposób kreatywny?

Zabawa Zabawy dla pięciolatka

Zabawy dla pięciolatka są bardzo ważną codzienną aktywnością, która wszechstronnie wspiera rozwój psychiczny, emocjonalny i społeczny małego człowieka. Dzieci w tym wieku są ciekawe wszystkiego, co je otacza, zadają mnóstwo pytań,...

Zabawa Zabawy dla sześciolatka

Sześciolatek jest małym artystą, który tworzy własne dzieła plastyczne i lubi się nimi chwalić. Jego zabawy są coraz dłuższe i skomplikowane, często z podziałem na role (są to tzw. zabawy tematyczne). Dziecko w wieku 6 lat wykazuje zainteresowanie...

Zabawy dla trzylatka
Zabawa Zabawy dla trzylatka

Aby wybrać odpowiednie zabawy dla trzylatka trzeba wziąć pod uwagę potrzeby i zainteresowania dzieci w tym wieku. Warto przy tym pamiętać, że trzylatek nie jest w stanie zainteresować się jedną rzeczą na dłużej niż 8-9 minut, dlatego też nie ma sensu...

Zabawa Zabawy matematyczne

Zabawy i gry matematyczne rozwijają u najmłodszych zdolność logicznego myślenia, inteligencję i umiejętność precyzyjnego wyrażania własnych myśli. Jak zaciekawić dzieci matematyką?

Zabawy w wodzie
Zabawa Zabawy w wodzie

Dzieci uwielbiają pluskać się wodzie, czy to na basenie, czy nad jeziorem albo morzem. Jak bezpiecznie bawić się z dzieckiem w wodzie?

pokaż 10 następnych
Zamknij

Wypełnij swoje dane

Ryzyko schorzeń często zależne jest od płci, wieku i wykonywanego zawodu

Wiek determinuje zarówno ryzyko schorzeń, jak i rodzaj leczenia

Dzięki informacji o Twojej lokalizacji i ubezpieczeniu, będziemy mogli zaproponować Ci najlepszych specjalistów i kliniki zajmujące się Twoim problemem

-

Dane kontaktowe potrzebne są nam do powiadomienia Cię o odpowiedziach specjalistów

Akceptuję regulamin zadawania pytań.
Cofnij