
Kobiety ważące w normie, które piją niewielkie albo umiarkowane ilości alkoholu, zdają się przybierać na wadze mniej niż abstynentki. Mają również mniejsze ryzyko nadwagi i otyłości - czytamy w piśmie "Archives of Internal Medicine".
Naukowcy szacują, że po alkohol sięga ponad połowa dorosłych Amerykanów. Wraz z każdym gramem alkoholu do organizmu trafia około siedmiu kalorii, dlatego teoretycznie picie może powodować przybieranie na wadze. Prowadzone dotąd badania nie dawały jednak wyraźnych dowodów na to, że picie alkoholu oznacza ryzyko otyłości.

Spodziewając się dziecka, warto pamiętać, że istnieją grupy żywności, które nie są obojętne dla zdrowia matki , jak i rozwijającego się w jej ciele maleństwa. O tym co powinna jeść przyszła mama napisano już opasłe tomy. Ważne jednak, aby każda ciężarna kobieta miała świadomość tego, że istnieją grupy żywności, które nie są obojętne zarówno dla jej zdrowia, jak i rozwijającego się w jej ciele maleństwa. Mając tę wiedzę będzie mogła bardziej świadomie komponować posiłki mając poczucie pełnej dbałości o rozwijające się w niej nowe życie.

Otyłość jest chorobą, która u sporej części społeczeństwa zaczyna się około 30. roku życia. Jednak stale wzrasta również liczba dzieci i młodzieży otyłych i z nadwagą. Jednym ze sposobów walki z otyłością może być regularne spożywanie 5 posiłków dziennie. Im mniej posiłków jemy, tym nasz wskaźnik Body Mass Index (BMI) jest wyższy - przekonywała prof. Jadwiga Charzewska z Instytutu Żywności i Żywienia. O chorobach związanych z otyłością i przyczynach jej występowania mówiła w ramach zajęć Warszawskiej Szkoły Zdrowia.
Dzieci, którymi regularnie opiekują się dziadkowie są bardziej narażone na nadwagę i otyłość - wynika z szeroko zakrojonych brytyjskich badań, o których informuje pismo "International Journal of Obesity".
Naukowcy z Collegium Uniwersyteckiego w Londynie doszli do takich wniosków po przeanalizowaniu danych zebranych w grupie 12 tys. trzylatków.

Rozmowa Dorotą Szatkowską, doradcą laktacyjną, która aktywnie doradza uczestnikom naszego forum w swoim dziale eksperckim.
Istnieje wiele mitów dotyczących tego, co może jeść mama karmiąca. Ciężarne kobiety często myślą. „teraz muszę się najeść wszystkiego; bo potem przez jakiś czas prawie nic nie będę mogła jeść”. Niektórzy twierdzą, że matki karmiące mogą jeść tylko gotowane białe mięso, ryż, ziemniaki, marchewkę, buraki, jabłka (najlepiej pieczone) i banany. Czy to prawda? Co można jeść i pić?
W napiętym planie dnia, coraz trudniej znaleźć czas na zjedzenie porządnego śniadania, nie wspominając już o dwudaniowym obiedzie. Jemy cokolwiek, żeby tylko zaspokoić głód i doładować baterie.
25 dag mąki
4-5 żółtek
sól
1 łyżka spirytusu
śmietana
40-50 dag smalcu
około 10 dag cukru pudru z wanilią
Za kilka miesięcy zostaniesz mamą. Pora, zatem zastanowić się nad właściwą dietą w czasie ciąży. Musisz pamiętać, że to, co jesz ma nie tylko wpływ na przebieg ciąży i rozwój dziecka w czasie jej trwania, ale również na wzrost, rozwój i ogólny stan zdrowia po urodzeniu.
Umieszczamy miseczkę na 3 minuty w garnku z gorącą wodą, a następnie mieszamy aż żelatyna się rozpuści. Studzimy 5 minut i wlewamy rozpuszczoną żelatynę do dzbanka z pozostałym sokiem.

Szkolny bal karnawałowy, albo zabawa u jednego z kolegów z klasy, to coś, o czym nasze dziecko myśli przez kilka tygodni. Warto skorzystać z tak doskonałej możliwości i przy okazji karnawałowych zabaw przemycić odrobinę wiedzy i praktyki w zakresie zdrowych 5 porcji warzyw, owoców lub soku!